Ο τρόπος εκφοράς του λόγου ανέκαθεν θεωρούνταν από τα βασικότερα στοιχεία της προσωπικότητας του ανθρώπου. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από το «φυσιολογικό» έθετε το άτομο στο περιθώριο. Με αφορμή την Πανελλάδική Ημέρα Λογοθεραπείας, ο λογοθεραπευτής Ιωάννης Μπουρδάκης*, μας εξηγεί πως η κατάλληλη θεραπευτική τακτική μπορεί να αντιμετωπίσει από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα προβλήματα λόγου.

Πολλοί μαθητές δεν γράφουν τίποτα, μόνο μένουν σιωπηλοί στην τάξη, περιμένοντας να τελειώσει κάθε διδακτική ώρα. Οι δάσκαλοι επιμένουν πως τα ορθογραφικά και η δυσγραφία είναι “αφηρημάδες” και έτσι, οι “τεμπέληδες” μαθητές φτάνουν στο Γυμνάσιο, χωρίς καμία εκπαιδευτική παρατήρηση, χωρίς καν, να γνωρίζουν ότι έχουν δυσλεξία. Η Μαρία, ως παιδί, βίωσε τι σημαίνει να είσαι δυσλεκτικός και να κάθεσαι στα θρανία της χώρας μας.

Σχετικά Βίντεο

Συχνά οι γονείς και οι δάσκαλοι καθυστερούν να παρατηρήσουν δυσκολίες που σχετίζονται με τις κινητικές δεξιότητες ενός παιδιού σε αντίθεση με τις δεξιότητες του λόγου που είναι πάντα πιο εύκολα παρατηρήσιμες.

Μιας που ο καιρός ζεσταίνει, τι καλύτερο από τα παιχνίδια σε εξωτερικούς χώρους!! Τα παιχνίδια σε ανοιχτούς χώρους, σε γειτονιές ή σε αυλές, βοηθούν το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες, όπως η κοινωνικότητα, η φαντασία ή η ομαδικότητα. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε ομαδικά παιχνίδια, γνωρίζουν φίλους, δραστηριοποιούνται και ξεφεύγουν από τα όρια του δωματίου τους.

"Μόλις κάτσουμε να διαβάσουμε συνέχεια λέει ότι βαριέται"!!

Ένα πολύ συνηθισμένο παράπονο των γονιών που θέλουν να εκφράσουν την άρνηση του παιδιού τους να διαβάσει.

Όταν καλείσαι να διδάξεις ένα παιδί με Δυσλεξία/Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να γίνεσαι δημιουργικός. Πολλές φορές απαιτούνται ενισχυμένες δεξιότητες. Χρειάζεται υπομονή, επιμονή και αρκετός αυτοσχεδιασμός.

Η Μαρίνα είναι ένα κοριτσάκι που πηγαίνει στην τρίτη δημοτικού και όσοι την γνωρίζουν ομολογούν ότι είναι ένα ιδιαίτερα έξυπνο παιδί. Έχει φοβερή αντίληψη, αφοπλιστικό λόγο και έκφραση, και μπορεί με μεγάλη ευκολία να κάνει πράξη τη νέα γνώση. Παρόλα αυτά όμως, οι βαθμοί της και οι σχολικές της επιδόσεις δεν αποτυπώνουν πάντα την παραπάνω εικόνα. Η Μαρίνα παρόλο το νεαρό της ηλικίας της, περιγράφει και αποδίδει με τον παρακάτω τρόπο αυτήν την αντιφατική εικόνα “Προσπαθώ να συγκεντρωθώ και να γράψω αυτά που ξέρω, αλλά καμιά φορά νιώθω το μυαλουδάκι μου να κουράζεται. Θέλει να ξεκουραστεί και να χαλαρώσει. ”

Βασιζόμαστε στις φωνές μας για να επικοινωνήσουμε και να συνδεθούμε με άλλους ανθρώπους. Η φωνή μας είναι τόσο μοναδική όσο το δακτυλικό μας αποτύπωμα. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τη φωνή τους, όλη την ημέρα, για επαγγελματικούς λόγους. Τραγουδιστές, καθηγητές, ιερείς, γιατροί, δικηγόροι, νοσηλευτές, πωλητές είναι μερικοί ανάμεσα σε πολλούς των οποίων τα επαγγέλματα έχουν απαιτήσεις από τις φωνές τους.

Σελίδα 2 από 4