Το blog μας

Το πιάσιμο του μολυβιού στην προσχολική ηλικία

Η ικανότητα να γράφουμε είναι μια πιο σύνθετη ικανότητα από όσο νομίζουμε. Το γράψιμο επηρεάζεται από την ανάπτυξη της αισθησιοκινητικής, αντιληπτικής και γνωστικής ικανότητας. Ο πιο σωστός και κοινά αποδεκτός τρόπος να πιάνουμε το μολύβι είναι με τα τρία δάχτυλα (αντίχειρας – δείκτης – μέσος) τα δάχτυλα δηλαδή που κάνουμε το σταυρό μας. Παρόλα αυτά υπάρχουν και άλλοι τρόποι πιασίματος του μολυβιού που είναι το ίδιο αποτελεσματικοί σύμφωνα με τους επιστήμονες. Είναι πολύ σημαντικό να πιάνουμε σωστά το μολύβι με όσο το δυνατόν λιγότερη πίεση στους μύες.

Διαβάστε περισσότερα
Πως η μουσική μπορεί να βοηθήσει το παιδί προσχολικής ηλικίας

Μπορεί η ακρόαση ενός κομματιού κλασσικής μουσικής μετά το μεσημεριανό ύπνο να βοηθήσει το Νίκο να τελειώσει την εργασία του γρηγορότερα; Τα μαθήματα πιάνου που κάνει η Κατερίνα μπορούν να τη βοηθήσουν να αριστεύσει στα μαθηματικά;

Διαβάστε περισσότερα
Ζωγραφίζοντας τη σκέψη
Διαβάστε περισσότερα
ΔΩΡΕΑΝ εκπαιδευτικό υλικό ειδικής αγωγής.

Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα ιστοσελίδων με δωρεάν ΥΛΙΚΟ για παιδιά με Αυτισμό, Νοητική Υστέρηση, σύνδρομα, Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠΥ, τύφλωση, κώφωση και άλλες διαταραχές.

Διαβάστε περισσότερα
Εκμάθηση χρήσης της τουαλέτας σε παιδια με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές

Πολλά παιδιά με διαταραχές επικοινωνίας και λόγου δυσκολεύονται στην εκμάθηση της τουαλέτας. Γονείς και δάσκαλοι έχουν δοκιμάσει πολλούς τρόπους στην προσπάθειά τους να τα κάνουν να είναι ανεξάρτητα στον τομέα αυτό. Και δεν αντιδρούν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο στις προσπάθειες αυτές. Μία μέθοδος που μπορεί να είναι αποτελεσματική στην περίπτωση ενός παιδιού μπορεί να είναι άχρηστη σε ένα άλλο παιδί.

Διαβάστε περισσότερα
Κτίστε τη σχέση με τα παιδιά σας παίζοντας

Το παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για όλα τα παιδιά, σε όλες τις ηλικίες. Είναι ένας φυσικός τρόπος να μάθουν τον κόσμο γύρω τους, καθώς και στοιχεία του εαυτού τους, το συναίσθημά τους και τις αντιδράσεις τους σε καινούργια ερεθίσματα. Μέσα από το παιχνίδι χτίζουν τις σχέσεις τους με τους άλλους, μαθαίνουν τα όριά τους και φυσικά κάποιους από τους κανόνες συνύπαρξης με τους άλλους.

Διαβάστε περισσότερα
Πόσο ανοιχτή αγκαλιά έχουμε πραγματικά για τα Αμεα στη χώρα μας;

Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια, κυρίως από φορείς, συλλόγους ή μοναδικές (ή μήπως μοναχικές;), ώστε οι συμπολίτες μας να κατανοήσουν την αναπηρία. Τι είναι αναπηρία, πόσο κοντά είμαστε σε αυτή, γιατί οι αρτιμελείς φοβούνται λες και είναι κολλητική ασθένεια, πόσο σεβόμαστε τη διαφορετικότητα;

Διαβάστε περισσότερα
Ο καλύτερος τρόπος να δίνετε οδηγίες σωστής συμπεριφοράς σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι απαραίτητο να καταλαβαίνουν ποιες συμπεριφορές επιτρέπονται και ποιες όχι, και γιατί. Δώστε έμφαση στην σωστή συμπεριφορά ζητώντας από τα παιδιά αυτό που θέλετε, αντί να τους λέτε τι έκαναν λάθος.

Διαβάστε περισσότερα
ΔΕΠ (Υ). Το παιδί μου είναι υπερκινητικό. Τι μπορώ να κάνω.

Τι είναι η ΔΕΠ-Υ; Πρόκειται για ένα συνδυασμό προβλημάτων της ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού, που εκδηλώνονται με απρόσεκτη, παρορμητική και διαταρακτική συμπεριφορά.

Διαβάστε περισσότερα
Κάθε γράμμα είναι ένας ήχος! Η Αλφαβήτα με φωνήματα.

Η Αλφαβήτα. Τα ελληνικά γράμματα με τον ήχο που κάνει το καθένα, λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα και εικόνες για κάθε λέξη. Αφιερωμένο εξαιρετικά στις σκεπτόμενες και στοργικές μητέρες, στους στοργικούς πατέρες και στα μικρά τους Θαύματα.

Διαβάστε περισσότερα
Λογοθεραπεία...; Μα δεν έχει και τίποτα! Θα του περάσει μεγαλώνοντας..!

Να κάνει το παιδί μου λογοθεραπεία; Μα δεν έχει και τίποτα! Θα του περάσει μεγαλώνοντας..!

Διαβάστε περισσότερα
Η λογοθεραπεία μπορεί να βελτιώσει τη ζωή παιδιών και ενηλίκων

Ο τρόπος εκφοράς του λόγου ανέκαθεν θεωρούνταν από τα βασικότερα στοιχεία της προσωπικότητας του ανθρώπου. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από το «φυσιολογικό» έθετε το άτομο στο περιθώριο. Με αφορμή την Πανελλάδική Ημέρα Λογοθεραπείας, ο λογοθεραπευτής Ιωάννης Μπουρδάκης*, μας εξηγεί πως η κατάλληλη θεραπευτική τακτική μπορεί να αντιμετωπίσει από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα προβλήματα λόγου.

Διαβάστε περισσότερα
Πως είναι να είσαι δυσλεκτικός στην Ελλάδα;

Πολλοί μαθητές δεν γράφουν τίποτα, μόνο μένουν σιωπηλοί στην τάξη, περιμένοντας να τελειώσει κάθε διδακτική ώρα. Οι δάσκαλοι επιμένουν πως τα ορθογραφικά και η δυσγραφία είναι “αφηρημάδες” και έτσι, οι “τεμπέληδες” μαθητές φτάνουν στο Γυμνάσιο, χωρίς καμία εκπαιδευτική παρατήρηση, χωρίς καν, να γνωρίζουν ότι έχουν δυσλεξία. Η Μαρία, ως παιδί, βίωσε τι σημαίνει να είσαι δυσλεκτικός και να κάθεσαι στα θρανία της χώρας μας.

Διαβάστε περισσότερα
Πατέρας δημιουργεί ένα διαφορετικό αλφάβητο για τον γιό του
Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές εργοθεραπείας

Συχνά οι γονείς και οι δάσκαλοι καθυστερούν να παρατηρήσουν δυσκολίες που σχετίζονται με τις κινητικές δεξιότητες ενός παιδιού σε αντίθεση με τις δεξιότητες του λόγου που είναι πάντα πιο εύκολα παρατηρήσιμες.

Διαβάστε περισσότερα
Δημιουργικά Σαββατοκύριακα έξω από το σπίτι

Μιας που ο καιρός ζεσταίνει, τι καλύτερο από τα παιχνίδια σε εξωτερικούς χώρους!! Τα παιχνίδια σε ανοιχτούς χώρους, σε γειτονιές ή σε αυλές, βοηθούν το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες, όπως η κοινωνικότητα, η φαντασία ή η ομαδικότητα. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε ομαδικά παιχνίδια, γνωρίζουν φίλους, δραστηριοποιούνται και ξεφεύγουν από τα όρια του δωματίου τους.

Διαβάστε περισσότερα
20 Κόλπα για να μάθει καλύτερα το παιδί με Δυσλεξία & Μαθησιακές Δυσκολίες.

"Μόλις κάτσουμε να διαβάσουμε συνέχεια λέει ότι βαριέται"!! Ένα πολύ συνηθισμένο παράπονο των γονιών που θέλουν να εκφράσουν την άρνηση του παιδιού τους να διαβάσει. Όταν καλείσαι να διδάξεις ένα παιδί με Δυσλεξία/Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να γίνεσαι δημιουργικός. Πολλές φορές απαιτούνται ενισχυμένες δεξιότητες. Χρειάζεται υπομονή, επιμονή και αρκετός αυτοσχεδιασμός.

Διαβάστε περισσότερα
Στρατηγικές βελτίωσης της ικανότητας συγκέντρωσης - Ας παίξουμε

Η Μαρίνα είναι ένα κοριτσάκι που πηγαίνει στην τρίτη δημοτικού και όσοι την γνωρίζουν ομολογούν ότι είναι ένα ιδιαίτερα έξυπνο παιδί. Έχει φοβερή αντίληψη, αφοπλιστικό λόγο και έκφραση, και μπορεί με μεγάλη ευκολία να κάνει πράξη τη νέα γνώση. Παρόλα αυτά όμως, οι βαθμοί της και οι σχολικές της επιδόσεις δεν αποτυπώνουν πάντα την παραπάνω εικόνα. Η Μαρίνα παρόλο το νεαρό της ηλικίας της, περιγράφει και αποδίδει με τον παρακάτω τρόπο αυτήν την αντιφατική εικόνα "Προσπαθώ να συγκεντρωθώ και να γράψω αυτά που ξέρω, αλλά καμιά φορά νιώθω το μυαλουδάκι μου να κουράζεται. Θέλει να ξεκουραστεί και να χαλαρώσει."

Διαβάστε περισσότερα
Κανόνες Φωνητικής Υγιεινής

Βασιζόμαστε στις φωνές μας για να επικοινωνήσουμε και να συνδεθούμε με άλλους ανθρώπους. Η φωνή μας είναι τόσο μοναδική όσο το δακτυλικό μας αποτύπωμα. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τη φωνή τους, όλη την ημέρα, για επαγγελματικούς λόγους. Τραγουδιστές, καθηγητές, ιερείς, γιατροί, δικηγόροι, νοσηλευτές, πωλητές είναι μερικοί ανάμεσα σε πολλούς των οποίων τα επαγγέλματα έχουν απαιτήσεις από τις φωνές τους.

Διαβάστε περισσότερα
Η δύναμη της ενσυναίσθησης

Στα Ελληνικά η λέξη ενσυναίσθηση δεν χρησιμοποιείται συχνά. Δεν την ξέρουμε, δεν μας είναι οικεία. Αυτό το 3λεπτο βίντεο θα μας ξεκαθαρίσει ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο να «νοιώσουμε συμπάθεια» για τους διπλανούς μας, φίλους, συγγενείς, έρωτες, παιδιά, γονείς, γειτόνους ή περαστικές απ’ τη ζωή μας γνωριμίες – και στην δύναμη της ενσυναίσθησης. Πηγή: www.toportal.gr

Διαβάστε περισσότερα
Ο αυτισμός μέσα από έναν ενήλικα

"Οι ενήλικες Αυτιστικοί μπορούν να εξηγήσουν τον αυτισμό, τις αυτιστικές συμπεριφορές, τις δυσκολίες αλλά και τις ικανότητες που περιλαμβάνονται στο προφίλ ενός αυτιστικού παιδιού, εφήβου, νέου και ενήλικα. Από το στόμα των ενηλίκων αυτιστικών θα κατανοήσετε και γνωρίσετε σωστά τον αυτισμό."

Διαβάστε περισσότερα
Πρόωρα σημάδια - Έγκαιρη Διάγνωση Αυτισμού
Διαβάστε περισσότερα
Ο αυτισμός με εικόνες
Διαβάστε περισσότερα
Συχνές Ερωτήσεις Ειδικής Αγωγής

Είναι το παιδί μου έτοιμο να πάει στην Α’ Δημοτικού;
Το μοναδικό κριτήριο για την εγγραφή του παιδιού στην Α’Δημοτικού είναι η χρονολογική του ηλικία. Σήμερα οι ειδικοί γνωρίζουν ότι κάθε παιδί έχει δικό του ρυθμό ανάπτυξης και αφομοίωσης. Επομένως, η συμπλήρωση της χρονολογικής ηλικίας δεν αποτελεί εγγύηση για την ομαλή και επιτυχή έναρξη της Α’ Δημοτικού.

Διαβάστε περισσότερα
Ειδική Αγωγή: Χρήσιμες Συμβουλές

Παρακάτω αναφέρονται κάποιες οδηγίες προς τους γονείς ώστε η καθημερινή επαφή με τα παιδιά να προάγει τον λόγο και την σκέψη:

Διαβάστε περισσότερα
Ειδική Αγωγή

Ο ρόλος του ειδικού παιδαγωγού αφορά τη διάγνωση, την αξιολόγηση και τη θεραπευτική/εκπαιδευτική παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας με δυσκολίες. Συγκεκριμένα, τα προγράμματα ειδικής αγωγής αφορούν παιδιά και εφήβους που παρουσιάζουν:

Διαβάστε περισσότερα
Η Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπεία είναι ένα επάγγελμα υγείας που έχει ως επίκεντρο τον άνθρωπο. Βασικός στόχος της εργοθεραπείας είναι η ώθηση των ανθρώπων στην συμμετοχή τους σε καθημερινές δραστηριότητες. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός ενισχύονται διάφοροι τομείς των ανθρωπίνων δεξιοτήτων.

Διαβάστε περισσότερα
Συχνές Ερωτήσεις Λογοθεραπείας

Σε ποια ηλικία πρέπει να αναζητήσω βοήθεια για το παιδί μου;
Οι λογοθεραπευτές ασχολούνται με παιδιά από την βρεφική τους ηλικία μέχρι και την ενηλικίωσή τους. Αν πιστεύετε/θεωρείτε ότι το παιδί σας έχει δυσκολία στον λόγο/επικοινωνία τότε είναι καλό να απευθυνθείτε άμεσα σε έναν λογοθεραπευτή για μία αξιολόγηση ή/και συμβουλευτική. Ο ειδικός θα σας κατευθύνει ανάλογα και θα προτείνει αν είναι απαραίτητη η ένταξη του παιδιού σε λογοθεραπευτικό πρόγραμμα.

Διαβάστε περισσότερα
Η Εργοθεραπεία με απλά λόγια

Σκεφτείτε πόσα πολλά πράγματα κάνουμε μόνοι μας κάθε μέρα, όπως το να σηκωθούμε από το κρεβάτι, να πλυθούμε, να ετοιμάσουμε ένα πρόχειρο γεύμα, να μετακινηθούμε από και προς την εργασία μας ή την αγορά, να συναντήσουμε φίλους, να διαβάσουμε ένα βιβλίο αλλά και να φροντίσουμε τα παιδιά μας, τους γονείς μας ή το σπίτι μας. Κάθε ένα από αυτά που κάνουμε στην καθημερινότητά μας ονομάζεται έργο.

Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές Λογοθεραπείας

Παρακάτω αναφέρονται κάποιες οδηγίες προς τους γονεις ώστε η καθημερινή επαφή με τα παιδιά να προάγει τον λόγο και την σκέψη:

Διαβάστε περισσότερα
Η Λογοθεραπεία

Η λογοθεραπεία ασχολείται με την διαχείριση των διαταραχών της ομιλίας, του λόγου, της επικοινωνίας και της κατάποσης παιδιών και ενηλίκων. Οι λογοθεραπευτές ανήκουν στα παραϊατρικά επαγγέλματα. Συνεργάζονται στενά και άμεσα με γονείς, φροντιστές και άλλους επαγγελματίες, όπως δασκάλους, νοσοκόμες, εργοθεραπευτές και γιατρούς.

Διαβάστε περισσότερα
Αυτισμός

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος – Αυτισμός: Λίγα λόγια.Η Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος ή αλλιώς ΔΑΦ είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τους ανθρώπους που έχουν ένα κοινό σύνολο χαρακτηριστικών που σχετίζεται με τη δυνατότητά τους να επικοινωνήσουν.

Διαβάστε περισσότερα
Συμβουλές για να ενισχύσετε το λόγο και την ομιλία στο παιδί σας

Μιμηθείτε τους ήχους που παράγει το μωρό
Χρησιμοποιείστε εμπλουτισμένο λόγο καθώς κάνετε διάφορες καθημερινές δραστηριότητες π.χ. μπάνιο, ντύσιμο, τάϊσμα, βόλτα στο πάρκο ή για ψώνια.

Διαβάστε περισσότερα
Η Ανάπτυξη του Λόγου

Τι να κάνετε για να διευκολύνετε τα παιδιά σας στα δύο πρώτα χρόνια της ζωής τους. O λόγος είναι ένα σύστημα επικοινωνίας. Η εκμάθησή του είναι μια σύνθετη διαδικασία που περνά μέσα από διάφορα εξελικτικά στάδια.

Διαβάστε περισσότερα
Τραυλισμός. Τι είναι και πως αντιμετωπίζεται

Αγαπητοί γονείς, ο τραυλισμός που αντιμετωπίζεται στην αρχή της εμφάνισής του θεραπεύεται πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Υπάρχουν ποικίλες θεραπευτικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση του τραυλισμού σε παιδιά και ενήλικες,

Διαβάστε περισσότερα
Τι είναι η λογοθεραπεία

Η λογοθεραπεία είναι ο επιστημονικός κλάδος, ο οποίος ασχολείται με τις διαταραχές του προφορικού και γραπτού λόγου.

Διαβάστε περισσότερα
Λογοθεραπεία στην παιδική ηλικία

Λογοθεραπεία στην παιδική ηλικία - Πρόληψη και αποκατάσταση
Η λογοθεραπεία είναι ο επιστημονικός κλάδος, ο οποίος ασχολείται με τις διαταραχές του προφορικού και γραπτού λόγου.

Διαβάστε περισσότερα
Δυσλεξία

Δυσλεξία – λίγα λόγια για τους γονείς: Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει από γονείς «το παιδί μου είναι πανέξυπνο αλλά βαριέται να διαβάσει, είναι τεμπέλης» ή «το παιδί μου είναι απρόθυμο και αδιάφορο για τα μαθήματα».

Διαβάστε περισσότερα